Jdi na obsah Jdi na menu
 


Co je Realm (server)

miliony lidí hraním World of Warcraft, to přijde pro každého hráče nemožný, aby hráli všichni společně na jednom realmu. Důvodem je rozdělit hráče do jiných "realmů", které byly vytvořené. A realmy jsou servery, které existují jen pro tisíce hráčů. Každý realm je úplně stejný v rámci herního světa, ale každém realm má své vlastní hráčské postavy, kde jsou spojený ke specifickému serveru. Můžete ovlivňovat společně s hráči vašem realmu, ale nemůžete působit společně s hráči na jiných realmech. Postavy se také nemůžou normálně pohybovat mezi realmy.

 

Realmy jsou rozpoznány podle jména a typu. Výběr vašeho realmu je úplně první rozhodnutí, kde si budete muset vybrat před hraním této hry. V každém případě, pokud umíte tak mluvte, pátrejte a jenom se skupinou s ostatními hráči, kteří si vytvořili postavy ze stejné frakce (Horda nebo Aliance) a na stejném realmu jako jste vy. Hráči na protějších frakcích nebudou schopni spolupracovat mezi sebou, obchodovat, vytvářet si party a povídat si na žádném realmu.

[Pro zvětšní klikni]

 

Herní mod vs. typy realmů

World of Warcraft zahrnuje oba jak player vs. environment (prostředí) (PvE) a player vs. player (PvP) hraní. V PvE hře, můžete dělat questy, bojovat s monstry, mluvit, obchodovat, získávat zkušenosti, učit se dovednosti, a zvyšovat úrovně jako v jiné MMORPG. V PvP hře, bojujete s dalšími hráči v divočině nebo ve zvláštních místech nazvaných Battlegrounds. Někdy tyto dva herní režimy mohou protínat, například, kdy hráč je napadený dalším hráčem (PvP) při boji v prostředí (PvE)

Tipy serverů

Dva základní druhy serveru jsou Normal a PvP. Hlavní rozdíl mezi dvěma druhy je rozsah kontroly nad, kterým hráčem můžeš vynaložit úsilí na player vs. player hraní, a vyplývající změna k pocitu herního světa. Navíc, jsou tam zvláštní RP verze, které jsou více vnořeny prozkoumávat světě Azeroth. Veškeré druhy realmu budou mít příslušné názvy (Normal, PvP, RP, a RP-PvP) zobrazený vedle jména jak si vybíráte realmy.

 

Ve hře existují celkem čtyři typy serverů, je již pouze na hráčích, která z idejí je jim nejsympatičtější a na kterém se rozhodnou bojovat za svou frakci ve světě Azerothu. Důležité je uvědomit si, že postavy nejdou mezi servery nijak přenášet a také, že každý hráč by se měl maximálně snažit dodržovat pravidla hraní na jednotlivých serverech.

Normální servery

Standardně plní hráči questy a nemohou bojovat s hráči nepřátelské strany (Aliance vs. Horda). Může však nastat několik situací, za kterých se PvP boj spustí a hráči bojují proti sobě navzájem. Každý hráč má možnost zaútočit takřka na všechny nepřátelské NPCs (nehráčské postavy) včetně obchodníků a těch, které zadávají questy. Jakmile se tak stane, všichni hráči z opozitní frakce v dané lokaci dostanou zprávu informující je, že jsou napadeni. Mají poté možnost bránit své území a na narušitele zaútočit.

Je důležité si uvědomit, že NPCs mohou být zabity, proto všechny questy nemusí být vždy k dispozici a je třeba počkat na respawn příslušných NPCs.

Akce, které spustí PvP boj, jsou:

    • Útok na NPC nepřátelské frakce
    • Útok na hráče, jenž zaútočil na NPC
    • Pomoc hráči již bojujícímu v PvP módu
    • Vstup do cizího města

Hráči mají možnost vstoupit do PvP ručně příkazy "/pvp". Jakmile hráč vstoupí do PvP (nehledě na metodu spuštění tohoto módu), zůstane aktivní po 5 minut.

A konečně - jako všechny ostatní typy serverů bude i tento obsahovat tzv. Battleground (volně přeloženo něco jako Bitevní pole), kde budou mít všichni hráči možnost bránit v PvP svá města a vesnice.

Player vs. Player servery

Neboli hráč vs. hráč servery. Zde je již boj mezi hráči jednotlivých frakcí mnohem častější, neboť je tu o mnoho více možností, jak zaútočit na cizího hráče. Při vstupu do každé z lokací (míněno území, například The Barrens, nikoli vesnice jako třeba Crossroads) se hráči zobrazí (příslušnými barvami), kam tato oblast patří:

 

 

 

Na těchto územích pak platí následující pravidla:

 

= Přátelské území
= Nepřátelské území
= Neutrální území
= Útočiště
  • Hráči pohybující se po přátelském území jsou v bezpečí, dokud se sami nerozhodnou zaútočit na nepřátelského hráče.
  • Hráči na nepřátelském území jsou vždy v nebezpečí, kdokoli z opačné frakce na ně může kdykoli zaútočit.
  • Na neutrálních územích na sebe mohou útočit hráči znepřátelených stran, jak se jim zachce.

 

Role-playing servery (RP a RP-PvP

Tento druh serverů (mělo by jich být zastoupeno v celkovém počtu zdaleka nejméně) je určen pro ty z hráčů, kteří jsou zvyklí se se svou postavou naprosto sžít a hrát tak, jakoby sami byli dobrodruhové bojující kdekoliv po Azerothu.

 

Na tomto serveru platí velmi specifická pravidla a právě sem doopravdy nepatří ti hráči, kteří nechápou správný význam typů serverů nebo nejsou rozhodnuti, kde chtějí vlastně hrát. Hráči na RP serverech by měli chat využívat výhradně na diskusi o hře (resp. událostech ve hře probíhajících, nikoli třeba o balanci jednotlivých classes), nepoužívat ho na off-topic hlášky. Toto je asi ze všech pravidel to nejdůležitější, zbytek je již na cítění samotných hráčů (Paladin by asi neměl proběhnout okolo umírajícího hráče stejné frakce bez povšimnutí.

Player vs. Player (PvP) Aktivace

Hlavní rozdíl mezi Normal ("truce") a Player vs Player ("war") realm cesty je PvP hra, která je aktivní. Bez ohledu na to jak je PvP umožněný pro postavy, PvP mód zůstane v platnosti po dobu pěti minut po poslední akci pro spouštění aktivace PvP režimu.

 

Ty kteří nevědí v jakým modu mají postavu, zkontrolujte vaší postavu viz níže portrétem:

 

Horde PvE
Horde PvP
Alliance PvE
Alliance PvP